Min svenskaläxa

Hej!
Tänkte idag skriva om en svenskaläxa som jag har. Den går ut på att man ska hitta en låt med en text som man gillar!
Direkt när vi fick läxan så började en massa låtar poppa upp i huvudet på mig. Den låten måste jag ju ha. NEJ! Den är ju mycket bättre.. Så höll jag på ett tag, men nu tror jag att jag bestämt mig, förhoppningsvis! Men jag försöker verkligen hitta en låt med en jättefin text, jag tror jag anstränger mig för mycket. Det allra bästa vore förstås om jag valde en lovsång! Skulle nästan kunna ta vilken lovsång som helst, och texten skulle överträffa alla andra låtar, eftersom textens innehåll är så viktigt och .. ja jag vet inte helt enkelt oslåbart!
Men det blir faktist ingen lovsång jag väljer, utan låten jag valt är Man in black med Johnny Cash. Texten handlar om problemen i världen kan man väl säga. Kanske orginellt, men den har ju faktist en fin melodi... Nä, nu skojade jag, men det är en riktigt smart text, jag gillar Johnny Cash! Här är texten:

Well, you wonder why I always dress in black, 
Why you never see bright colors on my back,
And why does my appearance seem to have a somber tone.
Well, there's a reason for the things that I have on.





I wear the black for the poor and the beaten down,
Livin' in the hopeless, hungry side of town,
I wear it for the prisoner who has long paid for his crime,
But is there because he's a victim of the times.
I wear the black for those who never read,
Or listened to the words that Jesus said,
About the road to happiness through love and charity,
Why, you'd think He's talking straight to you and me.




Okej, texten är väldigt lång, så det blev bara de 2 första verserna, men här är länk på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=ZCqpPj87ekE





Härligt, nu fungerar det inte heller att hoppa ner en rad, och jag själv tycker sånt är jobbigt, så jag avslutar här, men först ett bibelord!
5 mos 31:8 Herren skall själv gå före dig. Han skall vara med dig. Han sviker dig inte och överger dig inte. Var inte rädd, tappa inte modet!
Ha det bäst, Linn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0