Vad gör du om flygplanet kraschar?

Detta har varit en riktig skitdag om jag får vara ärlig, men samtidigt har den också varit bra! Idag skulle jag alltså åka skidor.
Dagen började med att jag försov mig. Jag var jättestressad hela morgonen. Jag hade sedan tänkt att åka moped till skolan. Jag hade tänkt lite längre, så att OM mopeden inte skulle starta, så skulle jag ha tid över att gå till bussen. Men jag försov mig som sagt och skulle inte hunnit med bussen hur mycket jag än ville. Så jag gick ut till min moped, som vägrade starta idag! Klockan var nu kvart i åtta och samlingen var klockan tio över. Det brukar ta minst 45 minuter för mig att gå till skolan, vilket betyder att jag skulle komma alldeles för sent. Men det var bara att sätta igång att gå, med termobyxor och allting.. Försökte ringa min kompis och säga att jag kom för sent, men hennes mobil var avstängd. Så gick jag väldigt snabbt, och när klockan var 10 över ringde min kompis.
"VAR ÄR DU?"
"EHM.. VID DAGISET"
"VA? BUSSEN SKA ÅKA NU!"
"KAN DU INTE SÄGA TILL ATT DOM SKA VÄNTA LITE PÅ MIG?"
*jag börjar springa*
"KAN KOLLA.. DOM KAN INTE DET, DET ÄR LIKA BRA ATT DU VÄNDER OCH GÅR HEM IGEN"
"NEEEEJ, FÖRSÖK FÅ DOM ATT VÄNTA PÅ MIG, 10 MINUTER TILL"
"MEN DOM KAN INTE DET.. MEN VÄNTA LITE.. GLENN SÄGER ATT HAN KAN KÖRA DIG."
"VA,? JAAAA!"

Så såg vårat samtal ut, och under hela samtalet sprang jag som bara den.  Fick åka med en lärare som åkte bil dit, så jag hade tur. Sedan hade jag idag tänkt att åka snowboard för första gången i mitt liv. Detta var.. väldigt svårt, mycket svårare än jag hade trott. Jag började i barnbacken och jag får erkänna att jag kunde faktist inte ens ställa mig upp på brädan. Så jag bytte till skidor och så åkte vi i dom riktiga backarna, hehe ;) Bytte senare tillbaka till snowboard, gick då bättre!
Alltså, jag vet inte om man tror på otursdagar, men gör man det så har jag nog haft en idag. ;)
*Försova mig
*Mopeden startar inte
*Missa bussen till skidresan
*Ramla jätteilla i backen
*Mobilen går sönder senare under dagen


We fall down, we lay our crowns
At the feet of Jesus
The greatness of your mercy and love
At the feet of jesus
And we cry holy holy, holy
And we cry holy, holy, holy
And we cry holy, holy, holy
Is the Lamb

Där har ni texten till en väldigt fint lovsång som jag gillar!
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=JEswcXc-CCU&feature=channel_page

Jag skrev förra gången om boken Det Stämmer av Stephen Gaukroger. Jag har nu ett litet utdrag ut boken här! Det är nog väldigt bra för icke-kristna att läsa. För du som är icke-kristen har någon gång tänkt att, kanske det finns någon Gud där ute. Detta är jag nästan säker på att alla har gjort någon gång. Tänk er så här.. Några är kristna, några är ateister, några agnostiker osv. och alla står för sin tro. Men tänk dig nu att en samling av människor, både kristna, ateister och agnostiker, sitter i ett flygplan. Flygplanet håller på att krascha, och alla inser att de kommer att dö. Vad gör alla? Jo, de allra flesta ber, och så är det. Även ateister skulle be till Gud i en sådan situation, det är jag ganska säker på det med ;) Det innebär att alla har innerst inne en känsla av att, "Gud finns nog". Vet du vad, han gör det också, Gud finns! Men jag tror inte  att man börjar tro på Gud bara för att folk säger "Han finns", utan jag tror att man själv måste uppleva något av gud, be eller bli berörd eller vara med om under eller liknande. Här kommer alltså ett bra tips till dig som inte är kristen men ändå har tänkt att "Gud finns nog". (Ni andra med såklart!! :D)

"Börja be! I början kan det kännas dumt att tala ut i vad som verkar vara tomma intet. Med tiden går det lättare och är till och med skönt. Du kan börja med att be ungefär så här: Gud jag vet inte ens om du finns där ute. Men om du gör det vill jag veta vem du är. Visa för mig på ett sätt som jag kan förstå. En sådan bön är en bekräftelse på att du är allvarlig i ditt sökande. Försök inte använda religiöst språk eller låtsas vara helig eller from. Gud vet redan att du inte är det! Ta det bara så naturligt du kan."
Utdrag ut Det stämmer av Stephen Gaukroger.



Och till sina lärljungar sade han: "Därför säger jag er: bekymra er inte för hur ni skall få mat att leva av eller kläder att sätta på kroppen. Livet är mer än födan och kroppen mer än kläderna.
Lukasevangeliet 12:22-23


Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0