Tummen upp för musik

Gud vi vill se, våra vänner böja knä
Gud vi vill se, det vi drömmer om ska ske
Vi ropar till dig, för du är vårt hopp
Sänd nåd över oss
Sänd nåd över oss

Så går en låt jag gillar väldigt mycket.
"Gud vi vill se, våra vänner böja knä". Det är exakt vad jag vill. Det är en av mina stora önskningar att mina vänner också ska hitta Gud. Jag har bara en kristen vän, och hon går i min klass. Sedan har jag ju alla på KU också, men det är inga jag umgås med efter skolan, bara lite på helgerna och på KU såklart!
Men det är helt.. ja.. jag vet inte hur jag ska förklara det men jag är säker på att ni förstår vad jag menar. "Gud vi vill se våra vänner böja knä". Det kommer inte längre än så, kan inte förklara med djupare! Jag önskar bara så innerligt att mina vänner ska hitta Gud!

Men nu sitter jag här framför datorn och bloggar igen, för andra gången. Det börjar bli kul det här, men det är så svårt att veta vad jag ska skriva om. Kan berätta lite om min dag iallafall. Jag vaknade ungefär klockan halv tolv. Det var så underbart skönt att ligga i sängen och bara.. vara trött men ändå känna sig så utvilad. (Jag har halsfluss, och har varit hemma hela veckan. Jag känner mig totalt frisk, men mamma tyckte jag skulle vara hemma bara en dag till) Jag gick sedan upp och åt frukost. Sedan tänkte jag: Jaha, vad ska jag göra nu då? Hela veckan har jag bara varit hemma, och verkligen inte gjort någonting. Har inte fått anstränga mig, så jag har varit instängd i huset i nästan 6 dagar nu, usch!
Men då såg jag iallfall vilket fint väder det var ute! Så täntke jag att "Jag går ut lite i trädgården" Så 5 minuter senare gick jag runt i trädgården och kollade runt.. trixade lite med en fotboll.. tänkte pumpa mina cykeldäck(gick inte).. och sedan var jag ju där igen. "Vad ska jag göra nu då?" Och då kom jag på det. Jag sprang in och hämtade en gitarr, gick ut och satte mig mot husväggen och började spela och sjunga. Så skönt det var! Solen sken som bara den, det var klarblå himmel och allt var verkligen bara.. så himla skönt! Där satt jag och bara spelade, tills mamma kom hem, då gick jag in igen.
Det här ska jag göra om många gånger, det var verkligen jätteskönt!
Musik är verkligen .. frid .. för mig! Jag verkligen älskar musik! Jag kan sitta i flera timmar på mitt rum med ett lovsångshäfte framför mig, gitarren i knät och bara sjunga!


Närma er Gud, och han skall närma sig er.

Jakobsbrevet 4:8a


Linn


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kul att du har skaffat en sån här blogg!

2009-03-02 @ 18:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0