Det senaste ;)

Hej!
Igår kom jag hem från lägret, och jag var så sjukt trött, som jag alltid brukar vara efter läger. Vi la oss dock inte så sent! (Man får ju faktist vara ett gott föredöme när man är ledare) Det var ett väldigt kul läger! När konfirmanderna hade lektioner så förberedde vi ledare oss för kvällen och spexet. Det blev en sådan där tipspromenad ni vet .. "Vem är surast?" osv. Så gjorde vi den senare och även massa olika sketcher. Jag var med på "Vem är torrast?" och jag vann inte .. ;) Detta var på lördagen, och på söndagen gick vi upp 8.15 (Det var inte kul!) Sedan åt vi frukost, packade ihop våra saker och gjorde en så kallad verkstadsgudstjänst. Den blev lyckad. Under lägret var det någora ledare som berättade om hur de blev kristna och det var väldigt fint. Jag hoppas och tror att iallafall några av konfirmanderna blev berörda.
Vet ni vad jag ska göra i sommar? Jo, jag ska åka till Taizée i Frankrike på läger i en vecka. Jag längtar verkligen! Någon mer som ska dit?

I min jackficka så hittade jag ett blad.. "21 sätt att läsa bibeln". Det är jättebra, där finns det en bibelläsningsplan. Det behöver jag verkligen. Jag brukar försöka läsa varje kväll innan jag går och lägger mig, men det är så svårt att veta VART man ska läsa! Det blir lite o-organiserat om man bara slår upp bibeln varenda kväll, men det funkar ju det med. Ett tag läste jag hela första moseboken, och den har jag läst klart nu. Men nu ska jag försöka använda den här bibelläsningsplanen och verkligen följa den dagligen. Någon som har något "bra tips" på hur man kan läsa bibeln?

Linn

Kommentarer
Postat av: Obben

Tja. Såg din blogg, och tänkte göra en liten vistit.



21 sätt är verkligen en bra hjälp. Tro&Tänk (de som ger ut den) och Credo (credo.nu) har massor med bra hjälpmedel. I like!



Anyway, keep up the good work. Det är gött med ungdomar, kristna sådana, som berättar om sina funderingar. Våga vara ärlig, för sören.



- Oskar



ps: ta en titt på min blogg ifall du vill. Lite som du, hehe.

2009-04-29 @ 20:25:42
URL: http://kristenivardagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0