Ägg?

Hej!
Idag var första skoldagen efter lovet. Det var en riktigt härlig dag, började 9.15, hade världens håltimma på lunchen och slutade ca 13.40 eftersom idrotten var inställd. PLUS att det var pannkakor till middag. MUMS!
Lovet har varit väldigt bra! Jag gav en utmaning till mig själv att inte en enda dag skulle jag slösa bort.(Sitta vid datorn eller vara hemma och se på tv hela dagen) Jag har en tendens att göra det ibland, speciellt på helgerna. Vet ni vad? Jag klarade min lilla utmaning. Jag har under lovet tältat, firat påsk med kompisar, spelat basket, solat, hoppat studsmatta, sett på film med kompisar, ätit en MASSA godis, åkt moped och en massa mer! Är dock besviken på mig själv att jag inte varit i kyrkan, var igår bara! Jag hade väldigt gärna gått i fredags, den på natten, men jag var hos en kompis så jag kunde inte. Jag måste verkligen börja planera och prioritera bättre!
En sak som min kompis funderat över, och som jag också nu funderar på.. Hur kommer äggen in i påsken? Alltså, påsken har väl inget att göra med ägg? Någon som vet? :)

Linn

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hittade det här på wikipedia :)



Våren är tiden för återfödelse. Detta firas i de flesta kulturer genom diverse fruktbarhetsritualer. Ägg symboliserar just återfödelse och fruktbarhet.

Eftersom påsken markerar slutet på fastan och lanthöns börjar värpa vid denna tid och fortsätter värpa även när människor fastar, så finns det ovanligt mycket ägg över vid denna högtid.

2009-04-18 @ 12:03:37
Postat av: Anonym

Förresten så har jag också en utmaning som jag kom på i veckan :P Den bara dök upp i tankarna så jag tänkte att jag skulle göra det..

2009-04-18 @ 12:05:38
Postat av: Linn

vad för utmaning? :)

2009-04-19 @ 15:57:18
Postat av: Anonym

att jag inte ska sitta vid datorn på en vecka från och med imorn. så jag kommer inte kunna läsa din blogg. Men du kan överraska mig med det du har skrivit sedan när jag sätter mig vid datorn efter en vecka :) För det tiden som jag sitter vid datorn med ska jag tillbringa med Gud :D

2009-04-22 @ 21:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0